
Effekter og utfall ved fokus på kundetilfredshet
Som tidligere sagt i denne artikkelserien, er det flere fordeler ved å jobbe med å øke tilfredsheten blant kundene dine. Jeg skal si litt om noen av disse her. Dette har basis i funn og resultater som er observert hos aktører som har arbeidet med forbedring av sin kundetilfredshet over tid.
skrevet av Prognosesenteret

Quo vadis, nye undervisningsbygg?
«Quo vadis?» betyr, som kjent(?), «hvor går du hen?». Det kan jo være hvor som helst, men brukes ofte om noe som kan å gå skeivt og ille. I denne sammenheng, for eksempel bygging av nye undervisningsbygg. For hva skal vi med enda flere slike bygg når antall personer i undervisningsmoden alder faktisk synker – da holder det vel med de byggene vi allerede har?
skrevet av Prognosesenteret

Hvordan bør kundetilfredshets-undersøkelser gjennomføres?
Før du skal i gang med undersøkelsen, må dere ha en målsetting. Denne bør defineres ut ifra hvor dere er i dag, men også med tanke på hvor dere ønsker å være. Målsettingen for deres score på KTI kan gjerne være mer langsiktig enn ett år. Når undersøkelsen er gjennomført og alle tilbakemeldingene er analysert, får dere status på hvor dere står.
skrevet av Prognosesenteret