Fra "kjekt å ha" til nødvendighet – Smarthusløsninger inntar norske hjem

I takt med teknologisk utvikling og økt fokus på bærekraft, ser vi en endring i hvordan norske forbrukere oppfatter smarthusløsninger.

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret AS

Etter flere år med nedtur ser vi lyset i enden av tunellen

Om vi skal se stort på det, er antakelig det verste over. Etter tre år med sammenhengende fall i produksjonsverdien i det norske byggemarkedet, er det nå grunn til å forvente vekst i årene som kommer.

Skrevet Av Kåre Elnan

Teknologi og bærekraft i boligen – hva tenker forbrukerne nå?

I en tid der teknologi og bærekraft står sentralt i samfunnsutviklingen, er det viktig å forstå forbrukernes perspektiver. I desember lanserer vi en rapport som kombinerer disse temaene og gir innsikt i hva forbrukerne ønsker og forventer i dagens boligmarked.

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret AS

Mange føler fortsatt usikkerhet rundt egen boligsituasjon

Andelen som oppgir at de føler økt usikkerhet sammenlignet med for ett år siden, har økt med 2 prosentpoeng – fra 25 til 27 prosent.

Skrevet Av Andreas Brand

Endringer i forbrukernes boligpreferanser

Vår nyeste Future Living-undersøkelse viser at flere nordmenn enn tidligere har endret sine boligpreferanser i løpet av det siste året.

Skrevet Av Andreas Brand

Kundetilfredshet i byggevarekjeder

Ved å måle kundetilfredshet vil byggevarekjeden få et verktøy for å forbedre kjeden i en kundeorientert retning.

Skrevet Av Heidi Bjørneng