Prognosesenteret
  • Din bransje
  • Tjenester
  • Aktuelt
  • Om oss
  • Karriere
  • Kontakt
  • Alle
    • Vis alle artikler

    • Anleggsmarkedet

    • Annet om bolig

    • Arbeidsmarkedet

    • Boligmarkedet

    • Boligpriser

    • Bygge/renovere

    • Byggevarer
    • Byggekostnader

    • Byggevarer

    • Demografi

    • Energi og varme

    • Enøk og varmepumpe
    • Europa

    • Flytting

    • Forbrukeradferd

    • Future living

    • Hage og uterom

    • Handel

    • Hytte

    • Interiør

    • Gulv
    • Maling og farge
    • Internasjonal økonomi

    • Kjøkken

    • Kundetilfredshet

    • Merkekjennskap

    • Næringsbygg

    • Norsk økonomi

    • Økonomi, lov og rett

    • Oppussing

    • Strøm

    • Smarthus
    • Yrkesbygg

Prognosesenteret
    • Alle
      • Vis alle artikler

      • Anleggsmarkedet

      • Annet om bolig

      • Arbeidsmarkedet

      • Boligmarkedet

      • Boligpriser

      • Bygge/renovere

      • Byggevarer
      • Byggekostnader

      • Byggevarer

      • Demografi

      • Energi og varme

      • Enøk og varmepumpe
      • Europa

      • Flytting

      • Forbrukeradferd

      • Future living

      • Hage og uterom

      • Handel

      • Hytte

      • Interiør

      • Gulv
      • Maling og farge
      • Internasjonal økonomi

      • Kjøkken

      • Kundetilfredshet

      • Merkekjennskap

      • Næringsbygg

      • Norsk økonomi

      • Økonomi, lov og rett

      • Oppussing

      • Strøm

      • Smarthus
      • Yrkesbygg

  • Prognosesenteret AS
  • Din bransje
  • Tjenester
  • Aktuelt
  • Presse og media
  • Om oss
  • Karriere
  • Kontakt
  • Logg inn

Hvordan påvirker forbrukernes endrede preferanser hverdagslivet og bruken av hjemmet?

Prognosesenterets ferske Future Living-undersøkelse viser at hjemmet spiller en stadig viktigere rolle i hverdagslivet – både som oppholdssted og som arbeidsarena.

Skrevet Av Andreas Brand

Bærekraft og bolig - hvor står norske forbrukere i 2025?

Bærekraftige løsninger står høyt på agendaen, både i samfunnet generelt og i boligmarkedet spesielt. Hvor godt forstår norske forbrukere hva bærekraft innebærer i en boligkontekst?

Skrevet Av Andreas Brand

Fra "kjekt å ha" til nødvendighet – Smarthusløsninger inntar norske hjem

I takt med teknologisk utvikling og økt fokus på bærekraft, ser vi en endring i hvordan norske forbrukere oppfatter smarthusløsninger.

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret AS

Teknologi og bærekraft i boligen – hva tenker forbrukerne nå?

I en tid der teknologi og bærekraft står sentralt i samfunnsutviklingen, er det viktig å forstå forbrukernes perspektiver. I desember lanserer vi en rapport som kombinerer disse temaene og gir innsikt i hva forbrukerne ønsker og forventer i dagens boligmarked.

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret AS

Mange føler fortsatt usikkerhet rundt egen boligsituasjon

Andelen som oppgir at de føler økt usikkerhet sammenlignet med for ett år siden, har økt med 2 prosentpoeng – fra 25 til 27 prosent.

Skrevet Av Andreas Brand

Endringer i forbrukernes boligpreferanser

Vår nyeste Future Living-undersøkelse viser at flere nordmenn enn tidligere har endret sine boligpreferanser i løpet av det siste året.

Skrevet Av Andreas Brand

Årsak til valg av boligprosjekt

Hva kan bidra til at forbrukerne opplever et leilighetsprosjekt som mer attraktivt eller mindre attraktivt?

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret

En nybygget bolig – mer ønskelig enn sannsynlig?

I vår nyeste Future Living-undersøkelse ser vi at det er en større andel av husholdningene som foretrekker en nybygget bolig sammenlignet med hva de ser som mest sannsynlig.

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret AS

Hva mener nordmenn om nybygde boliger?

Flertallet er positive eller svært positive til å bo i en nybygd bolig.

Skrevet Av Andreas Brand, Prognosesenteret

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår informasjonsside for mer detaljer

Prognosesenteret AS

Karenslyst Allé 2
0278 Oslo

Tlf.: +47 24 11 58 80
ps@prognosesenteret.no

Esomar member

As an ESOMAR Member, I comply with the ICC/ESOMAR Code on Market and Social Research and ESOMAR World Research Guidelines.

Euroconstruct

Prognosesenteret AS er representant for Euroconstruct med ansvar for Norge og Sverige.

Miljøfyrtårn

Vi er en sertifisert Miljøfyrtårn-bedrift.