Effekter og utfall ved fokus på kundetilfredshet

Som tidligere sagt i denne artikkelserien, er det flere fordeler ved å jobbe med å øke tilfredsheten blant kundene dine. Jeg skal si litt om noen av disse her. Dette har basis i funn og resultater som er observert hos aktører som har arbeidet med forbedring av sin kundetilfredshet over tid.

skrevet av Prognosesenteret

Hipp, hipp hurra for norske boligbyggere og -utviklere!

Resultatene fra kundetilfredshetsmålingene for 2020 er gledelig nytt for norske boligbyggere og -utviklere. Tross et meget spesielt og krevende 2020, kan bransjen notere enda mer positive tilbakemeldinger fra nyboligkjøperne

skrevet av Bjørn-Erik Øye

Hvordan bør kundetilfredshets-undersøkelser gjennomføres?

Før du skal i gang med undersøkelsen, må dere ha en målsetting. Denne bør defineres ut ifra hvor dere er i dag, men også med tanke på hvor dere ønsker å være. Målsettingen for deres score på KTI kan gjerne være mer langsiktig enn ett år. Når undersøkelsen er gjennomført og alle tilbakemeldingene er analysert, får dere status på hvor dere står.

skrevet av Prognosesenteret

Hvorfor gjennomføre kundetilfredshets-undersøkelser?

Det enkle svaret og årsaken er at dine kunder er viktige for din fremtid. Hele svaret er naturligvis litt mer sammensatt, og kan deles opp for å gjøre det mer oversiktlig. Dette kommer jeg mer inn på her.

skrevet av Prognosesenteret

Kundetilfredshet?

Et viktig fortrinn når tjenester og produkter blir likere.

skrevet av Adrian Ekelund