Sterk økning i antall husholdninger som pusset opp i 2020

Effekten av at mange tilbragte mer tid hjemme enn ellers da landet stengte ned 12. mars, viste seg ved at mange oppdaget at hjemmet kunne trenge en ansiktsløfting. Det var på tide å pusse opp!

skrevet av Kåre Elnan

Norge er ikke lenger europamestere i oppussing

I EU ser vi at det først og fremst er de kollektive investeringene som øker – spesielt energi-/miljøinvesteringer. Dette er godt hjulpet av lokale myndigheters mange støttetiltak, som har sin bakgrunn i det tydelige energi-/miljømålet som er vedtatt av EU.

skrevet av Bjørn-Erik Øye

Hvilken byggevarekjede har de laveste prisene?

Et viktig konkurranseelement når man skal tiltrekke seg potensielle kunder er prisnivået på varene man selger. Hvilken byggevarekjede har, i følge kundene, de laveste prisene?

skrevet av Kåre Elnan

Hvilken byggevarekjede har de beste parkeringsmulighetene?

Et av de viktigste kriteriene for valg av kjøpested er tilgjengelighet for de som skal handle. I og med at mange benytter bil når de skal handle (ofte tunge) byggevarer, er sannsynligvis parkeringsmulighetene av betydning for hvor man velger å kjøpe byggevarer.

skrevet av Kåre Elnan

Byggevarehusene er viktigste kjøpested, men hvor handlet vi sist?

6 av 10 kjøper produkter til oppussing av egen bolig i fysiske butikker, og majoriteten av disse handler i byggevarehus. I forlengelsen av dette kan det være interessant å se på hvilke byggevarehus husholdningene handlet i sist.

skrevet av Kåre Elnan

Hva bestemmer valg av kjøpskanal?

Tilgjengelighet, pris og service er noe av det som påvirker forbrukerne når de skal velge hvor de skal handle varer til oppussing av egen bolig

skrevet av Kåre Elnan